
Informacje dla studentów
Organizacja praktyk zawodowych w trybie indywidualnym
Uregulowania prawne:
Zarządzenie Rektora nr 66/2018 z dn. 30.05.2018r. w sprawie studenckich praktyk zawodowych realizowanych poza szpitalami klinicznymi Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w trybie indywidualnym 
Schemat procedury organizacji kształcenia praktycznego na Wydziale Nauk o Zdrowiu 
Procedura kształcenia praktycznego na Wydziale Nauk o Zdrowiu 
Regulamin kształcenia praktycznego 
Opiekunowie praktyk na Wydziale Nauk o Zdrowiu 
Dokumentacja związana z organizacją praktyk w trybie indywidualnym:
Wniosek studenta o praktykę w trybie indywidualnym
Oświadczenie organizatora praktyki w trybie indywidualnym
Opinia opiekuna kształcenia praktycznego w Zakładzie/Jednostce UM o studencie
Kryteria doboru Instytucji - wypełnia pracownik wybranej Instytucji
Kryteria doboru opiekuna - wypełnia wybrany opiekun w Instytucji
Umowa o organizację praktyk w trybie indywidualnym
Załącznik nr 1 do umowy o organizację praktyk w trybie indywidualnym
Załącznik nr 2 do umowy o organizację praktyk w trybie indywidualnym
Zbierania wniosków o przedłużenie stypendiów na semestr letni 2020/2021
Szanowni Państwo,
zgodnie z § 5 ust. 3 Regulaminu świadczeń Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, studenci / doktoranci ubiegający się o stypendia z funduszu stypendialnego na semestr letni, a korzystający ze świadczeń w semestrze zimowym, zobowiązani są do złożenia wniosku (Załącznik nr 9) w Dziale Spraw Socjalnych Studentów w terminie do 12 lutego 2021 roku wyłącznie za pośrednictwem operatora pocztowego Poczta Polska S.A. lub do urn stojących na korytarzu DSSS (wejście boczne do DS nr 1) w godz. od 8:00 do 15:00. Dodatkowo od poniedziałku do piątku od godz. 15:15 do godz. 22:00 oraz w sobotę i niedzielę od godz. 8:00 do 22:00 będzie można złożyć dokumenty do urny stojącej w wiatrołapie wejścia głównego do DS nr 1.
Przypominamy, że stypendia w semestrze letnim, komisje stypendialne przyznawać będą w oparciu o dokumenty złożone w semestrze zimowym, a w przypadku stypendium rektora dla studentów / doktorantów o listy rankingowe z października 2020 r.
UWAGA: Osoby ubiegające się o stypendium dla osób niepełnosprawnych na semestr letni, którym ukończyła się ważność orzeczenia mają obowiązek do załącznika nr 9 dołączyć aktualne orzeczenie. Osoby, które w związku z trwającą epidemią nie miały wyznaczonego terminu komisji przez Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności powinny złożyć stosowne oświadczenie (Załącznik nr 8) wyjaśniające brak aktualnego orzeczenia.
Osoby, które po raz pierwszy ubiegać się będą o stypendium socjalne i / lub dla osób niepełnosprawnych w roku akademickim 2020/2021 składają wniosek (Załącznik nr 1) wraz z dokumentami, o których mowa w Regulaminie (załącznik do Zarządzenia Nr 88/2020 Rektora UM w Lublinie).
- druki do pobrania jak również inne informacje znaleźć można na stronie internetowej:
www.umlub.pl → Studenci i doktoranci → Dział Spraw Socjalnych Studentów → Informacje
Jednocześnie informujemy, że nadal wszystkie decyzje WKS / KS / OKS będą wysyłane przez DSSS na adres do korespondencji zgłoszony w dziekanacie (do odwołania).
Komunikat ws.nowego rachunku bankowego do opłat za miejsce w Domu Studenckim
Szanowni Państwo,
do obsługi rozliczeń Domów Studenckich został utworzony nowy rachunek bankowy w mBank SA nr 15 1140 1094 0000 4210 7800 1017.
W dniu 15.01.2021r. rachunek bankowy w PKO BP o numerze 96 1020 3147 0000 8902 0084 6246 dedykowany dotychczas do obsługi Domów Studenckich zostanie zamknięty.
Środki wpłacane po tym terminie na zamknięty rachunek będą zwracane do dokonującego wpłatę.
Zasady funkcjonowania Uniwersytetu Medycznego w warunkach epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2
Zarządzenie Rektora w sprawie zasad funkcjonowania Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w warunkach epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2
Pliki do pobrania
Sposób prowadzenia kształcenia w roku akademickim 2020/2021 w okresie zaliczenia Miasta Lublin do obszaru kraju będącego obszarem czerwonym
Zarządzenia Rektora w sprawie sposobu prowadzenia kształcenia w roku akademickim 2020/2021 w okresie zaliczenia Miasta Lublin do obszaru kraju będącego obszarem czerwonym.
BIP Uniwersytetu pod linkiem:
http://www.bip.umlub.pl/wewnetrzne-akty-prawne/zarzadzenia-rektora-um/dokument,6137,zarzadzenie-rektora.html
Pliki do pobrania
Dziekańskie Okienko ze Studentami
Szanowni Państwo,
Kolegium Dziekańskie Wydziału Nauk o Zdrowiu serdecznie zaprasza studentów wydziału na "Dziekańskie Okienko ze Studentami", które odbędzie się na platformie ZOOM 08 marca 2021r (poniedziałek). o godzinie 14.00.
Spotkanie poprowadzi Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu dr hab. n. o zdr. Mariusz Wysokiński.
Legitymacje studenckie
Podstawa prawna
-
Art. 51b ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), wprowadzony art. 63 pkt 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 695, z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 21 maja 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 911)
Zdalny dostęp do zasobów bibliotecznych
Zdalny dostęp do źródeł elektronicznych spoza sieci uczelnianej odbywa się po skonfigurowaniu przeglądarki według poniższych instrukcji.
I. Logowania w systemie:
Studenci:- Studenci: login: numer albumu studenta bez zera wiodącego (np. 43123), hasło Portalu Studenta/EDUROAM
- Osoby nowe i osoby, które utraciły hasło powinny skorzystać z automatycznego systemu nadawania/przypomnienia hasła: https://umlub.pl/studenci-i-doktoranci/zmiana-hasla/
W systemie nadawania/przypomnienia hasła należy wpisać email podany podczas rekrutacji na studia.
Doktoranci, którzy nie posiadają konta w domenie student.umlub.pl powinni skontaktować się z Działem Informatycznym UM poprzez mail: informatyka@umlub.pl lub telefonicznie.
W razie problemów ze zdalnym dostępem do źródeł elektronicznych prosimy o kontakt: z Działem Informacji 81 448 5805 lub bezpośrednio michal.czachur@bg.umlub.pl 81 448 5806.
Zalecamy aktualizację przeglądarki do najnowszej wersji lub w przypadku problemów z pojedynczą bazą skorzystanie z innej zainstalowanej. Dla systemu Windows 10 polecana jest Mozilla Firefox.
II. Zasady korzystania ze źródeł elektronicznych.
Przypominamy, że licencje zabraniają archiwizowania całych numerów czasopism i książek. Liczba jednorazowo pobieranych dokumentów powinna odpowiadać rzeczywistym potrzebom wynikającym z pracy naukowo-dydaktycznej.
Wzory podań do pobrania
Regulamin przyznawania stypendiów dla studentów z Własnego Funduszu
Zarządzenie Rektora nr 170/2020
z dn. 29-10-2020
zmieniające Zarządzenie Nr 121/2019 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 18 listopada 2019 roku w sprawie Własnego Funduszu na Stypendia.
Zarządzenie wprowadza Regulmin przyznawania stypendiów określa zasady wykorzystania środków zgromadzonych w ramach Własnego Funduszu na Stypendia Uniwersytetu Medycznego w Lublinie dla studentów, doktorantów i młodych naukowców.
Opiekunowie poszczególnych roczników studiów wg kierunków w roku akademickim 2020/2021
Wykaz opiekunów WNoZ roku w roku akademickim 2020/2021
Pliki do pobrania
Wykaz opiekunów praktyk na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Wykaz koordynatorów WNoZ w roku akademickim 2020/2021
Pierwsze logowanie do Portalu Studenta
Uczelnia tworzy dla każdego studenta indywidualne konto poczty elektronicznej (email np. 12345@student.umlub.pl - pierwszy człon (cyfry) adresu to numer albumu studenta) oraz konto w Portalu Studenta.
Kandydat otrzymuje potrzebne informacje na adres email podany podczas procesu rejestracji elektronicznej.
Loginem jest indywidualny numer albumu studenta. .
KONTO POCZTOWE(email) służy do wymiany wiadomości pomiędzy studentem a dziekanatem.
Logowanie pod adresem: https://poczta.student.umlub.pl .
W przypadku problemów z kontem pocztowym, prosimy o kontakt z:
informatyka@umlub.pl lub Działem ds. Systemów Informatycznych - tel.: +48 81448 5565 lub 5567.
KONTO w PORTALU STUDENTA pozwala sprawdzić harmonogram zajęć, oceny, plan studiów, indywidualny nr rachunku bankowego, na który należy wpłacać wszelkie opłaty związane ze studiami (np. za czesne, legitymację, powtarzanie przedmiotu).
Logowanie do Portalu Studenta: https://poczta.student.umlub.pl .
W przypadku problemów z kontem w Portalu Studenta, prosimy o kontakt z numerem +48 81448 6708 lub 6700.
Rezerwacja tematów prac dyplomowych
Rezerwacja tematów prac dyplomowych odbywa się poprzez aplikację Portal Studenta
Procedura realizacji egzaminów w formie zdalnej
Pliki do pobrania
Procedura organizacji kształcenia praktycznego
Pliki do pobrania
Procedura dyplomowania na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Procedura egzaminu dyplomowego I stopień
Procedura egzaminu dyplomowego II stopień
Kryteria do wyróżnienia prac dyplomowych dla kierunku pielęgniarstwo i położnictwo
Kryteria do wyróżnienia prac dyplomowych nagrodą im. Hanny Chrzanowskiej i Stanisławy Leszczyńskiej:
Maksymalna punktacja: 48 pkt.
Minimalna punktacja: 30 pkt.
- Temat – problematyka: aktualna, ważna dla rozwoju pielęgniarstwa/położnictwa, ochrony zdrowia, szkolnictwa medycznego, organizacji pracy pielęgniarskiej/położniczej – 1-10 pkt.
Minimum 5 pkt. - Problem badań: zgodność celu pracy, problemów badawczych, hipotez – 1-10 pkt.
Minimum 5 pkt. - Metoda badawcza: poprawność, oryginalność, nowatorstwo, wystandaryzowane narzędzia – 1-10 pkt.
Minimum 4 pkt. - Analiza statystyczna, testy statystyczne – 1-5 pkt.
Minimum 3 pkt. - Wnioski: poprawność sformułowania, zgodność z hipotezami – 5 pkt.
Minimum 5 pkt. - Piśmiennictwo: polskie minimum 50% z ostatnich 10 lat (nie wliczamy prac historycznych) zagraniczne (minimum 3 pozycje) – 3 pkt.
Minimum 3 pkt. - Przygotowanie do publikacji lub opublikowanie artykułu w czasopiśmie naukowym/zawodowym – 5 pkt.
Minimum 5 pkt.
Pełnomocnik Rektora ds.studentów niepełnosprawnych
Niepełnosprawny student może liczyć na pomoc Pełnomocnika Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych:
- W przygotowaniu materiałów w postaci elektronicznej.
- Informację, poradę i pośrednictwo Pełnomocnika Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych w kontaktach z władzami uczelni oraz wykładowcami.
- W zorganizowaniu egzaminów w formie alternatywnej, tj. dostosowanie egzaminu do specyficznych potrzeb osoby niepełnosprawnej.
- Udostępnienie sprzętu audiowizualnego: skaner, drukarka.
- Korzystanie z pomieszczenia dydaktycznego z dostępem do Internetu oraz ze sprzętem audiowizualnym.
- Współuczestnictwo w kołach studenckich.
- Uczestnictwo we władzach samorządowych.
- Umożliwienie korzystania z zajęć dodatkowych, tj. basen.
- Pomoc w pozyskiwaniu wsparcia finansowego w ramach programów na rzecz osób niepełnosprawnych.
- Reprezentowanie interesów niepełnosprawnych studentów przed organami uczelni wewnątrz i na zewnątrz.
- Pomoc w dostosowaniu zajęć dydaktycznych po absencji związanej ze stanem zdrowia studenta.
- Pomoc i pośredniczenie w znalezieniu pracy.
- Pomoc w uzyskaniu wcześniejszego terminu zbiegów fizjoterapeutycznych.
- Porady prawne (w trakcie realizacji).
- Porady psychologiczne.
- Porady z promocji zdrowia (w trakcie realizacji).
- Pomoc w uzyskaniu specjalistycznych konsultacji lekarskich.
Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych dr n. med. Alicja Wójcik-Załuska w sprawie skarg i wniosków przyjmuje interesantów w poniedziałki i czwartki od 9:00 do 14:00. Zapraszamy do kontaktu osobistego, telefonicznego i e-mailowego wszystkich zainteresowanych, którzy chcą skorzystać z pomocy Biura, porozmawiać o swojej sytuacji lub zaproponować wprowadzenie nowych rozwiązań lub udogodnień.
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków wnoszonych przez studentów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Zasady i tryb przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków wnoszonych przez studentów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie określają:
Zarządzenie Rektora nr 103/2014 w sprawie przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji, stalkingowi i molestowaniu seksualnemu w śeodowisku studenckim w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie
oraz
Zarządzenie Rektora nr 104/2014 w sprawie ustalenia zasad i trybu przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków wnoszonych przez studentów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Wykaz sal dydaktycznych UM rok akademicki 2020/2021
Pliki do pobrania
Organizacja zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2020/2021 w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie
Pliki do pobrania
Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie obowiązujący od 1 października 2020 r. do 30 września 2021r.
Pliki do pobrania
Dni rektorskie w roku akademickim 2020/2021
JM Rektor Uniwersytetu Medycznego w Lublinie wydał Zarządzenie Nr 143/2020 z dnia 29 września 2020 roku w sprawie ogłoszenia dni rektorskich w roku akademickim 2020/2021 oraz Zarządzenia Nr 2/2021 z dnia 07 stycznia 2021 roku.
W roku akademickim 2020/2021 ogłasza się następujące dni rektorskie:
- 1 października 2020 roku (czwartek),
- 2 października 2020 roku (piątek),
- 2 listopada 2020 roku (poniedziałek).
- 4 maja 2021 roku (wtorek).
Zajęcia dydaktyczne przewidziane do realizacji w czasie dni rektorskich podlegają odpracowaniu w terminie i na zasadach ustalonych z osobami prowadzącymi zajęcia.
Podział roku akademickiego 2020/2021
Pliki do pobrania
Terminarz tygodniowy w roku akademickim 2020/2021
Pliki do pobrania
Organizacja roku akademickiego
01 października | (pierwszy dzień roboczy października) immatrykulacja i ślubowanie studentów pierwszego roku |
---|---|
od 20 października | przedłużanie legitymacji studenckich |
do 30 października | odbiór legitymacji za potwierdzeniem wpłaty należności na indywidualny numer konta |
do 30 października |
student zobowiązany jest do wyboru przedmiotów fakultatywnych realizowanych w danym roku akademickim zgodnie z programem studiów
|
do 30 października |
dostarczenie do Dziekanatu aktualnego zaświadczenia lekarskiego wydanego przez WOMP o braku przeciwskazań do studiowania na danym kierunku oraz orzeczenia lekarskiego do celów sanitarno-epidemiologicznych i wymaganych szczepień
|
do 15 lutego | zaliczenie semestru zimowego |
kwiecień/ maj | przekazanie studentom do wyboru listy tematów prac dyplomowych zatwierdzonych przez Radę Wydziału |
do 30 maja | złożenie pracy dyplomowej na studiach I stopnia i pozostałych dokumentów związanych z obroną |
do 30 czerwca | złożenie pracy dyplomowej na studiach II stopnia i pozostałych dokumentów dla osób broniących się w I-ym terminie |
czerwiec/ lipiec
|
obrony dyplomowe na studiach I stopnia |
lipiec | I termin obron prac dyplomowych na studiach II stopnia |
do 30 września |
studenci I roku studiów II stopnia oraz II roku studiów I stopnia składają do Dziekanatu zobowiązania dotyczące wyboru tematu pracy dyplomowej
|
do 30 września | złożenie pracy dyplomowej na studiach II stopnia dla osób broniących się w drugim terminie |
październik/listopad | II termin obron dyplomowych na studiach II stopnia |
do 31 grudnia | złożenie pracy dyplomowej na studiach II stopnia dla osób broniących się w trzecim terminie |
do 31 grudnia |
wniesienie opłaty za ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków lub dostarczenie do Dziekanatu zaświadczenia potwierdzającego ubezpieczenie NNW
|
Studenci, którzy decydują się na odbycie praktyki indywidualnej zobowiązani są do złożenia u opiekuna praktyk podania o wyrażenie zgody i uzyskanie umowy na 3 tygodnie przed jej rozpoczęciem.
Ranking Kierunków Studiów Perspektywy 2020 (RKS 2020)
Miło nam poinormować, że w opublikowanym Rankingu Kierunków Studiów Perspektywy 2020 (RKS 2020) – będący integralną częścią Rankingu Szkół Wyższych Perspektywy 2020, trzy kierunki studiów prowadzonych na Wydziale Nauk o Zdrowiu znalazły się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków prowadzonych na uczelniach akademickich:
-
Pielęgniarstwo 3 miejsce
-
Położnictwo 6 miejsce
-
Dietetyka i Zdrowie publiczne ex aequo 8 miejsce
Ogólnopolskie badanie na temat gotowości studentów do podjęcia pracy w czasie pandemii COVID-19
Szanowni Państwo,
w imieniu pani Pauliny Trzeciak Przewodniczącej Studenckiego Koła Naukowego "Farmacja Społeczna" działającego przy Zakładzie Etyki i Prawa Medycznego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie serdecznie zapraszamy studentów ostatnich lat oraz absolwentów kierunków medycznych w roku 2020 do wypełnienia poniższej akiety.
Członkowie Koła oraz pod opieką pani dr hab. n. farm. Marioli Drozd przygotowują ogólnopolskie badanie na temat gotowości studentów do podjęcia pracy w czasie pandemii COVID-19.
Zwracamy się do Państwa o pomoc, ponieważ ważne jest, aby wyniki badania najwierniej odzwierciedliły zdanie studentów na aspekty określone w ankiecie.
Bardzo dziękujemy za udzielone wsparcie.
Wewnętrzne akty prawne
Zarządzenie Rektora nr 31/2020 w sprawie stawek opłat za świadczone przez Uniwersytet Medyczny w Lublinie usługi edukacyjne dla studentów rozpoczynających naukę w roku akademickim 2020/2021
Zarządzenie Rektora nr 166/2020 z dnia 28.10.2020r. w sprawie ustalenia wysokości świadczeń dla studentów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Ustala się, że w semestrze zimowym 2020/2021 następujące zajęcia dydaktyczne będą prowadzone wyłącznie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (zdalnie): 1) wszystkie wykłady i seminaria, 2) lektoraty z języków obcych, 3) ćwiczenia z zakresu nauk humanistycznych i społecznych (np. z przedmiotów takich jak: historia, psychologia, socjologia, ekonomia, etyka, filozofia, zdrowie publiczne, marketing i zarządzanie, prawo), 4) ćwiczenia prowadzone w ramach pracowni komputerowych.
Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie obowiązujący od 1 października 2020 r. do 30 września 2021r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu antyplagiatowego określającego zasady weryfikacji samodzielności wykonania prac dyplomowych
w sprawie zasad przeprowadzania obowiązkowych badań lekarskich i szczepień ochronnych dla kandydatów na studia w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie i kandydatów do Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie oraz dla studentów i doktorantów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
w sprawie zasad składania i rozpatrywania wniosków o przeniesienie z innej uczelni na studia prowadzone w języku polskim
w sprawie przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji, stalkingowi i molestowaniu seksualnemu w środowisku studenckim w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie
w sprawie ustalenia zasad i trybu przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków wnoszonych przez studentów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Studenci i doktoranci
- Ogłoszenia
- Dziekanaty
- Koronawirus SARS-CoV-2
- Zdalne Nauczanie
- Portal Studenta
- Zmiana hasła
- Poczta E-mail dla studentów
- Eduroam Wi-Fi
- Sekcja Jakości Kształcenia
- Dział Spraw Socjalnych Studentów
- Domy Studenta
- Biuro Karier
- Sprawy naukowe
- Nostryfikacja
- Przeniesienie z innej uczelni medycznej
- Potwierdzanie efektów uczenia się
- Program Erasmus
- Program MOSTUM
- Organizacje Studenckie i Doktoranckie
- Koła Naukowe
- Plany studiów
- Harmonogramy zajęć dla pierwszego roku studiów
- Sylabusy
- Przedmioty
- Stypendia i granty badawcze
- Kredyty studenckie
- Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych
- Regulaminy i statystyki
- Akceptacja egzaminów zdalnych