Uniwersytet Medyczny w Lublinie

Aktualności

29.07.2022

Delegacja z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z wizytą w Tibilisi State Medical University w Gruzji

Wspólne zdjęcie delegacji z Lublina. Delegacja z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie

W dniach 4-8 lipca 2022 r. delegacja z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie odwiedziła Tibilisi State Medical University w Gruzji.

 

W skład delegacji weszli prof. dr hab. Kamil Torres, Prorektor ds. Kształcenia i Dydaktyki, kierownik Katedry i Zakładu Dydaktyki i Symulacji Medycznej (WL); prof. dr hab. Anna Torres, kierownik Samodzielnej Pracowni Ginekologii Dziecięcej (WL); dr hab. Agnieszka Lasota, kierownik Katedry i Zakładu Ortopedii Szczękowej (WLD); dr n. med. Anna Sobieszczańska, Katedra i Zakład Ortopedii Szczękowej (WLD) oraz dr n. farm. Elwira Sieniawska, profesor uczelni, kierownik Pracowni – Ogród Roślin Leczniczych, Katedra i Zakład Farmakognozji (WF).

 

 

Celem wyjazdu szkoleniowego była wymiana doświadczeń na temat zarządzania procesem edukacyjnym prowadzonym na kierunkach lekarskim, lekarsko-dentystycznym oraz farmaceutycznym.

 

Na Wydziale Farmaceutycznym mieliśmy okazję wizytować Zakład Farmakognozji i Botaniki, z którym od wielu lat Katedra Farmakognozji i Botaniki Farmaceutycznej UM prowadzi współpracę naukową, także w ramach wymiany akademickiej studentów (Erasmus Plus).

 

Spotkanie z Rektorem TSMU, Prof. Zurabem Vadachkorią, było podsumowaniem dotychczasowej współpracy pomiędzy uniwersytetami, którą zapoczątkował ówczesny kierownik Katedry Farmakognozji UM, prof. Kazimierz Głowniak. Spotkanie pozwoliło również określić dalsze wspólne inicjatywy w ramach działalności edukacyjnej.

 

Podczas wizyty przedstawiciele UMLub brali udział w ustaleniach na temat planowanych projektów współpracy, m.in. projektu EPEA w symulacji, jako pomostu między kształceniem na poziomie przed- i podyplomowym, współpracy w zakresie fizjoterapii, fizjoterapii dziecięcej i terapii zajęciowej, w zakresie edukacji z wykorzystaniem metod symulacji medycznej oraz projektu wprowadzenia elektronicznego narzędzia oceny, które będzie zastosowane przez UML oraz TSMU do walidacji egzaminów OSCE. Rozmowy dotyczyły także porównania metod dydaktycznych i podwyższenia jakości kształcenia przed- i podyplomowego w stomatologii; doskonalenia indywidualnych umiejętności w zakresie metod dydaktycznych w nauczaniu przeddyplomowym, ze szczególnym uwzględnieniem studentów anglojęzycznych; kreowania możliwości współpracy w obszarze dydaktycznym i naukowym między TSMU i UMLub.

 

Tekst dr Elwira Sieniawska i Justyna Jóźkiewicz

Fot. dr Elwira Sieniawska

Uczelnia

Kalendarz

Sierpień 2022